Casa Verde 2024 - Intrebari frecvente
- lucian835
- Sep 20, 2024
- 7 min read
Updated: Sep 25, 2024

Pentru persoanele interesate de inscrierea in Programul Casa Verde 2024, am pregatit o lista de intrebari si raspunsuri privind criteriile de eligibilitate, pe baza Ghidului de finantare publicat in dezbatere.
Cei care au instalat deja un sistem fotovoltaic instalat (achizitionat cu fonduri proprii sau prin sesiunile precedente Casa Verde) pot accesa fonduri doar pentru acumulatori in sesiunea Casa Verde 2024?
Conform Ghidului aflat in dezbatere publica, nu se vor finanta doar baterii pentru cei care au deja un sistem fotovoltaic instalat. Se vor finanta sisteme complete, instalatie fotovoltaica si acumulatori.
Am un proiect aprobat in cadrul sesiunii Casa Verde 2023, dar pe care nu l-am implementat. Pot renunta la acest proiect si sa ma inscriu in cadrul sesiunii Casa Verde 2024?
Nu. Conform Ghidului, nu este eligibil solicitantul sau coproprietarii/devălmaşii care a/au mai beneficiat sau urmează a beneficia de finanțare, în baza unei cereri/solicitări aprobate anterior de AFM, pentru un imobil înscris în aceeași carte funciară, ca cel pentru care solicită finanțare.
Daca am beneficiat de finantare intr-o sesiune Casa Verde, pot eu sau co-proprietarul sa ma inscriu in programul Casa Verde 2024?
Nu. Nu sunt eligibili solicitantii sau coproprietarii care au mai beneficiat – sau care urmeaza a beneficia de finantare (au dosar aprobat in sesiunea Casa Verde 2023, de exemplu) pentru achizitia de sisteme fotovoltaice pentru un imobil inscris in aceeasi carte funciara ca cel pentru care solicita finantare.
Mi-am schimbat numele, astfel ca in cartea de identitate apare numele nou, iar in extrasul de carte funciara, numele vechi. Pot solicita finantare?
Desigur. Este necesar sa anexati documentul justificativ pentru schimbarea numelui (copie certificat casatorie, decizie divort, etc.) la copia actului de identitate.
Ce document trebuie sa obtin de la ANAF?
Este nevoie sa obtineti certificatul de atestare fiscala (fara datorii catre bugetul de stat) de la ANAF. Nu se accepta adeverinta de venit ANAF, cazier fiscal sau orice alt document emis de ANAF. Pentru persoanele fizice, certificatul de atestare fiscala ANAF are valabilitate 90 de zile si se poate emite fizic, la Ghiseu, sau cu semnatura electronica, in SPV (Spatiul Virtual). Daca se obtine electronic, documentul se va incarca in forma originala, cu semnatura electronica. Daca se obtine fizic, documentul se va scana fata-verso la o rezolutie buna.
Casa mea face parte dintr-un sir de case (case insiruite). Este eligibil proiectul?
Daca exista o carte funciara colectiva cu mai mult de 2 unitati locative, atunci proiectul nu este eligibil. Se accepta doar proiecte in care sunt maxim 2 unitati locative (duplex). In general, pentru un imobil inscris intr-o carte funciara cu numar de tipul xxxx-C1-U2, este necesara copia cartii funciare colective.
La adresa de implementare se desfasoara activitati economice. Ma pot inscrie in program?
Edit 24.09.2024 - modificari dupa publicarea Ghidului in Monitorul Oficial.
Conform ghidului, nu sunt eligibile proiectele in care imobilul pe care se implementeaza este afectat de sarcini in favoarea unei persoane juridice sau entitati economice care desfasoara activitati economice, sau daca este inregistrat ca sediu sau punct de lucru al unei entitati care desfasoara activitati economice. Poate fi eligibil solicitantul care prezinta dovada contorizarii separate.


